Mollets snurriga värld

Alla inlägg under februari 2011

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 februari 2011 17:07

Full fart på jobbet som vanligt.  Redan dags att lägga in om semester, tycker det blir tidigare och tidigare. Helgen gick i festens tecken. Har ont i pannan ännu. Vi lekte en lek som jag missuppfattade lite. Jag sprang rakt in i väggen med huvudet. Boin sa det i hela stenhuset. Det var jättkul annars men vafan, springa in i väggen. Ett pass på gymmet strå på tur o sedan är det ett avsnitt av ullared. Det är skitdåligt, jag vet, men har man börjat följa det så kan man inte låta bli att se på ola-conny och morga. Vilket samarbetsteam!!


Av yvonne mollet-bengtsson - 23 februari 2011 17:54

Brrr vad jag fryser. Har fryst hela natten och hela dagen. Inte bra att sitta på möten och kasa. Det blev snabbmiddag, ska iväg och träa. Försöker komma på vad jag ska ha på mig på caribianfest på lördag hos evalena o kjelle. Tror jag ska ha simring, snorkel, cyklop och mina badankor. Vi ska bada badtunna så jag hoppas vädret blir bättre.

I dag har det varit raketfart på jobbet. Eftersom vi fått en ny line på datorn har jag rensat ut och strukurerat upp gamla grejjor. Gud vad mycket trams jag hade i min privata mapp. Kom på att det snart är valborg och då brukar vi ha fest med rökt lax från lilla hult. Snart dags att beställa om man ska ha någon. Nu drar bygget med badrummet där uppe igång. Jag som trodde det skulle vara lugnt på byggfronten ett tag men icke när BigH är i gång. SEdan ska trapp byggas till däcket, underlag göras till vår badtunna, och el dras till lampa någonstans i trädgården. Andra säljer sina hus när barnen flyttar men BigH bygger på.

  

Väntar på att det ska dra igång

Av yvonne mollet-bengtsson - 19 februari 2011 16:16

   En underbar lördag. Klarblå himmel och vindstilla, det är vejby när det är som bäst. I kväll blir det dans i Grevie. Sitter just nu med en ansiktsmask. Funderar på om jag orkar ut till förrådet o hämta en flaska vin, boxen är tom. Funderar på det här att man säger att det dricks mer när man har en öppen box. Inte här i allafall. Kan ha en box i två månader. Dricker endast ett halvt glas fredag och lördag om det inte är fest någonstan. Mycket går i maten.

Fick ihop min outfit till slut. Hittade en klänning på H&M. Är lite orolig att den är för tajt om min breda bakdel men efter att ha konsulterat sonen som är mycket duktig på mode tänker jag ha den. Han sa att vad man än har om den så syns den.....Ärligt iallafall men med ett leende. Som vanligt det sista halvåret har jag åtagande dagen efter en fest. Imon är det friskis&svettis möte tio på morgonen i stan. Får se om jag orkar/kan ta mig dit. Tillfälle ges även nästa helg men även då är det fest på lördagen, karibian party hos EvaLena o Kjell.

Av yvonne mollet-bengtsson - 16 februari 2011 21:26

  

Snart är det helg igen, med mycket fest o bus. Det blir kasedans i Grevie, halva vejbys ska dit så det blir kul! Men i vanlig ordning har jag inget att ta på mig. Tänker inte ta mina presentkort för de ska gå till en extra fin klänning till sommaren.

Tänk vad kul det är när man får beröm. I dag fick jag veta att ICA: s coatcher hade berömt mitt arbete till en butiksinnehavare, skitkul. Jakten går vidare på kakel, badrumsinredning m.m Vi vet vad vi vill ha, svart o vitt igen men jag är bestämd, det blir en annan möbel denna gången.

Tog ett stenhårt pass på gymmet i dag och sedan en lång stund på löpbandet. Det blir inget direkt löpande med det onda knät, mer lite halvgång/jogging.

Av yvonne mollet-bengtsson - 13 februari 2011 22:01

Så är ännu en helg tillända. Denna har varit lugn. Vi var i en massa kakel/klinkeraffärer igår. Gissa vem som dök upp bakom Ballingslövs astrolux kommod? Jo Ingegerd på väg att reklamera. Efteråt var vi på Gastro för att avnjuta en trerättersmiddag som Båstads akademielever hade lagat till. Gott men denna gången hade de blandat ihop varmrätten lite för mycket, alla smaker blev till en.

Denna veckan vet jag knappt vad jag ska göra på jobbet. Har bestämt mig för att inte ta hem agendan över helgen, blir bara så stressad o uppretad när jag tittar i den.

Tog ett tidigt pass på gymmet i dag. Efteråt blev det hårinpackning och bastu, gud vad skönt det var. Benet med det onda knät får vila o det andra benet jobba. Väntar på att höra om de sista jobben jag har sökt. Har ändå haft en fantastisk tur, på alla jobb jag sökt har jag blivit kallad och två av dem har jag blivit erbjuden men tackat nej. Även om man vill byta jobb drastiskt fort ska man inte ta första bästa. Här är några bilder från semstern. Fick sms av David igår: om det inte snöar inom 3 veckor kommer liftarna att stängas och personalen får åka hem. Håller tummarna för snökaos i S:t Anton nu.

  Utsikt från vårt sovrumsfönster   Mmmm vill dit igen   

Av yvonne mollet-bengtsson - 10 februari 2011 16:08

Vilken kul kväll vi hade i går, gamla samhällsbyggnadsförvaltingen. Det var tjo o tjim bland grytor o knivar. Gott vin därtill gjorde inte saken sämre Vi var rörande överens om att nästa gång håller vi på en timme längre och några flaskor vin mer. Jag, john o börje utgjorde ett mycket bra team. Ingen klagade på att jag tog kommandot i köket helt från början. O vad jag saknar mina älskade kamrater på den förvaltningen. Men de är inte så långt bort, bara en korridor emellan.


Min förvåning över människor fick sig åter en uppstickare idag eftermiddag. Jag blir förtvivlad när någon ser sig själv som guds gåva åt alla andra och är helt i total avsaknad av självinsikt över sig själv och samtidigt tror att alla människor köper framtoningen. Fast till slut kunde jag bara skratta inombords o tänka att du får nog fan ditt en dag och då blir det ett fall som är värre än mitt i skidbacken. Nej snart dags för en tur till friskis o inspirera andra. Alltid lika kul och uppiggande att komma dit.

Helgen kommer att ägnas åt ett besök på Gastro för att återigen avnjuta en gastronomisk middag tillagad av akademins elever. Tyvärr ser det ut som ett besök hos ortopeden måste göras nästa vecka. Det blir värre med knät, nu värker det neråt foten o den liksom hänger inte med i min gång. Kan jag gå för fort??

  

INte kan man väl lämna goda droppar kvar i biben??

  

Vår varmrätt: baconlindad, tomat/basilika och prästostfylld fläskfile med grönsakssymfoni och grädde reducerad med vitlök, balsamico och hackad ruccola

Av yvonne mollet-bengtsson - 8 februari 2011 19:35

Fy vilken storm det var i natt, blev riktigt rädd. Plötsligt small det osm fan. Det var locken till badtunnan som blåste av.

I dag har vi haft kickoff på jobbet. Trevligt. Vi är inte en stor förvaltning längre, cirka 12 personer. Vi var på Lögnäs går och åt middag, sedan möte och därefter ett jättepass på friskis i Laholm. Tyvärr är knäet inte i ordning, hopp, böjj o sträck gick inte att genomföra. Det märktes vilka som var vältränade.

Fick luft i kroppen i dag, det nya projektet drar snart i gång och det gillar jag!!! Alltid kul att dra igång nya projekt med mallar, checklistor, lägga upp strategin m.m

Big H fick hjärtat i halsgropen i kväll, ve och fasa ingen bild/signal på tv:n. Parabolen hade ändrat läge i stormen. Glädjen var stor och saligheten i ögonen gick inte att ta fel på när bilden kom tillbaka efter lite ruckande på det jävla fatet på vägge.

Imon ska vi ha matlagningskväll på jobbet. Kan bli hur kul som helst för vi har mycket pengar i personalkassan att bränna, jammi, det blir mycket vin.


Av yvonne mollet-bengtsson - 4 februari 2011 17:35

Sa är en helt underbar vecka snart till ända. Sa himla kul har vi haft det med gossarna. Skidakning, god mat, pauser i bergen, sett davids hem (ratthal). I kväll blir det fondueafton, David kommer ocksü med innan jobbet. Vilket jobb han har, ibland 12 timmar om dygnet sex dagar i veckan. Sedan är det skidaking som gäller för honom, skibuns kallar man dessa ugndomar här.

Tyvärr sa verkar det som min gamla skidskada i knät har gatt upp. Gjorde en jäkla vurpa med benen spretande at alla hall.´Far hoppas det bara är en stukning men jag känner igen smärtan......

Da är det dags att pa med sparkdräkten igen o in i grottekvarnen.

Ovido - Quiz & Flashcards