Mollets snurriga värld

Alla inlägg under mars 2011

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11

´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul.

På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand. Helgen kommer att ägnas åt utbildning på friskis. Nu börjar det köra ihop sig igen på helgerna. Tycker inte om när det är fullbokat långt fram.  

Badrummet börjar ta form men som vanligt är jag otålig och vill att det ska vara färdigt på 4 dagar. När det är färdigt ska jag röjja/städa hela huset. Tänkte ta ledigt en dag för detta evenemang, enligt kommentar ansvarar jag ändå inte för det jag har skrivit på anställningsbeviset. Jo vissa skulle nog ta sig en funderare på vad de själva utför under dagen. Tur man har så bra självförtroende att man vet att man gör ett jävligt bra jobb.

Av yvonne mollet-bengtsson - 8 mars 2011 22:17

  

Aktiviteten har väl inte varit särksilt hög här den sista tiden. Har fullt upp med renoveringen av badrummet och att komma igång med träningen igen efter knäskadan.  Ska väl även skylla på att det varit mycket fester sista månaden. Känner att man inte har samma ork dagen efter, börjar ju komma till åren.


Jädra Kadaffi, nu har bensinpriset gått upp till 14,28 kr/litern. Gäller att tänka på varje meter man kör. Varför måste kvinnosakskvinnorna på tv se så jäkla tråkiga ut? Kan man inte kamma sig och ta på något helt o fint bara för det är kvinnodagen? Säger jag som ser ut som ett ruggigt trastbo i dag. Hela dagen har varit konstig, jag har glömt, överarbetat, fjantat till saker och det värsta av allt, glömt att skratta. Fast det tog Nina och jag igen tillsammans med lilla Emil på fikat. Stackars Emil, fick väl en chock när han hörde två "gamla" tanter gå på som vi gjorde.

Av yvonne mollet-bengtsson - 1 mars 2011 22:14

Alltid är det något som kostar pengar, tråkiga pengar. Glada i hågen har vi planerat vårt nya badrum däruppe. I dag ringde BigH och talade om att varmvattenberedaren hade gått sönder. Det fina vattnet hade läckt ut på golvet. Som tur var upptäckte johannes det innan hantverkarna gett sig iväg. Guld till rörmokaren som i ett nafs införskaffade en ny. Men.... 15 ooo på ett tråkigt fult grått skåp.

Har fått mycket gjort på jobbet idag. Mycket administrativt tråkigt jox som måste göras. Trodde jag låg lite efter med tillsynen men la chef informerade att jag låg bra till. Hatten av för mig. Det rusar raskt mot helg igen och fest igen ;-) Sedan får det faktist vara lugnt ett tag. Man känner av åldern, dagen efter är inte lika lätt att ta längre. Nu börjar till och med jag längta efter våren och värmen. Försöker få ihop det med en ullaredsresa, man blir lite sugen när man ser serien på tv.  

Gott i badet

Ovido - Quiz & Flashcards