Mollets snurriga värld

Alla inlägg under maj 2011

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o lägger mig istället

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med panodil går allt. I dag sådde jag grönsaker. Det blev det gamla vanliga som morötter, dill m.m Ska försöka mig på att slänga ner några vitllöksklyftor o se vad det blir. Massor av örter i krukor naturligtvis till min matlagning. Ska åka till Bäckdalens och köpa lite currytimjan och värdens godaste chokladört. Äntligen är hela trädäcket klart så man kan pynta det. Får plats med massor. Lite bilder från mitt helgpyssel.

 BigH fina trappa

  Under plommonträdet

   Mina taklökar

  Olivträdet och randgräs

 Mina övervintrade pelargoner


Ovido - Quiz & Flashcards