Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

15 000 på ingenting

Av yvonne mollet-bengtsson - 1 mars 2011 22:14

Alltid är det något som kostar pengar, tråkiga pengar. Glada i hågen har vi planerat vårt nya badrum däruppe. I dag ringde BigH och talade om att varmvattenberedaren hade gått sönder. Det fina vattnet hade läckt ut på golvet. Som tur var upptäckte johannes det innan hantverkarna gett sig iväg. Guld till rörmokaren som i ett nafs införskaffade en ny. Men.... 15 ooo på ett tråkigt fult grått skåp.

Har fått mycket gjort på jobbet idag. Mycket administrativt tråkigt jox som måste göras. Trodde jag låg lite efter med tillsynen men la chef informerade att jag låg bra till. Hatten av för mig. Det rusar raskt mot helg igen och fest igen ;-) Sedan får det faktist vara lugnt ett tag. Man känner av åldern, dagen efter är inte lika lätt att ta längre. Nu börjar till och med jag längta efter våren och värmen. Försöker få ihop det med en ullaredsresa, man blir lite sugen när man ser serien på tv.  

Gott i badet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards