Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

50 års fest.

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen.

 I går skulle vi köpa alkoholfritt på Citygross. Det slutade med blodvite. BigH slog huvudet i en utstikcande metallbit när han plockade läsk. Blodet rann i strida strömmar, jag letade papper, personalen sprang efter papper och mitt lönebesked fick duga så länge. Ack ja som det kan bli.

På kvällen cyklade vi ett gäng till Magnarps vandrarhem och åt en helt underbar middag. Kul när man blir possitivt överraskad. Finaste restaurangmat serverades till ett mycket bra pris och trevlig och rask service. Därefter kaffe och avec hos Tomas och Annika. Hm det blev lite mer än avec....

         I väntan på middagen avnjutes tjeckiskt öl och spanskt vin

  Underbar utsikt över skälderviken

  Mangarps vandrarhem

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Av yvonne mollet-bengtsson - 8 mars 2011 22:17


   Aktiviteten har väl inte varit särksilt hög här den sista tiden. Har fullt upp med renoveringen av badrummet och att komma igång med träningen igen efter knäskadan.  Ska väl även skylla på att det varit mycket fester sista månaden. Känner att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards