Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

På söndag gör jag ingenting.....

Av yvonne mollet-bengtsson - 11 december 2010 17:00



I går var det julfest på jobbet. Det gick i nobeltema och var skitkul. Jag o Henke var nominerade till årets kvackpratare eller något liknande. Henke vann men jag blev utsedd till årets Ullaredare. Naturligtvis kunde inte jag åka hem i vanlig tid. Sju i dag ringde klockan, det var schemaläggning på   Friskis&Svettis. Som vanligt utmanar jag inte ödet utan tog bussen dit istället för bil. JAG KÖR ALDRIG DAGEN EFTER!!! Jag ska bli träningsinspiratör fr o m nästa år. Passar mig som gillar att prata o träffa nya mäniskor.


Det har varit lugnt de 2 senaste veckorna när det gäller anställningsintervjuer. Jag funderar:  Nina på bilden ovan. Det är en person man tog till hjärtat från första stund man såg henne. Det är 20 års skillnad men det kvittar, vi har samma dumma humor och hon är bara så go. Det blir liksom som smält smör i magen när man ser henne. Sedan finns ju de  andra roligt/snälla/trevliga. Ska bli kul med den nya sammansättningen efter nyår. En sak är bombsäker: jag blir aldrig panelhöna på personalfesterna. Det är jag, Eva och 45 brandmän!!

 
 
emelie&moa

emelie&moa

11 december 2010 17:17

hej!
jätte fin blogg du har,
och intressanta inlägg.
kolla gärna in våran blogg,
och lämna ett spår att du kollat våran blogg.
skriv gärna vad du tycker oxå! :)
vore roligt.
ha en fortsatt bra helg!!! :P

http://www.livetiettnotskal.bloggplatsen.se

yvonne mollet-bengtsson

11 december 2010 18:39

Hej
Vad kul du tycker den är fin, jag är helt ny på det här med bloggning. Jag ska kolla er blogg. God jul

 
Ingen bild

Nina

12 december 2010 12:14

Åh va jag blev glad nu när jag läste ditt inlägg!! Du är bara så himla go!! Få inte för dig att sluta på kommunen, du behövs så otroligt mycket där. Mer än du anar. Utan dig och Ingegerd hade inte jag trivts alls lika bra. För mig är ni guld värda och jag skiter fullständigt i att det skiljer några år hit o dit. Till våren får vi hitta på massa skoj o bus.

yvonne mollet-bengtsson

12 december 2010 16:42

Rätt o slätt: FAn vad bra vi är.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards