Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Stora shopparedagen

Av yvonne mollet-bengtsson - 26 december 2010 16:13

Vilken underbar dag, total julofeeling. Var på trevlig spelkväll i går. Spelade bl a wii sport, skitkul. Det blev en lugn kväll o tur var det för i dag var det stora shopparedagen, m a o mellandagsrea. Varför heter det så när inget man vill ha är på rea? Handlade för över 1000 kronor men inget på rea. Hittade helt underbara guldstrumpbyxor som passar till nyårsoutfitten. Ett bar nya kängor hittade oxo vägen ner i påsen. Skitfula men varma, vattenavstötande och bekväma för mina långa promenader. Väla var knökafullt av folk, som tur var åkte jag dit precis när det öppnade. Med en klump i halsen klippte jag mig hos en helt okänd. Kan tyckas det kvittar vem som klipper men inte när man har tjockt lockigt hår. VEt ännu inte hur det blev, det ser man först när man tvättat det själv. Kanske ser jag ut som en brunstig tvättbjörn.


Hela nästa vecka ligger som ett oskrivet ark framför mig, lediiiig!! KÄnner verkligen i knopp och kropp att bara dessa 5 dagar har varit bra.

  

 
 
Ingegerd

Ingegerd

26 december 2010 22:32

Brunstig tvättbjörn, "asgarv", du e bara för rolig:-) Har ännu inte gett mig ut på rean, kanske imorgon eller så blir det Gekås på tisdag efter begravningen vi ska på uppe i de trakterna.

Ha så bra!
Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

yvonne mollet-bengtsson

27 december 2010 00:48

Ullared, aldrig kommer vi dit, du, jag och den lilla nya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards