Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

yngre medelåldern

Av yvonne mollet-bengtsson - 29 december 2010 21:20

  

I dag är en milstolpe, I dag börjar den sista månaden och det sista året då jag kan kalla mig strax över 40. I dag är det exakt 1 månad tills jag tar steget från kvinna i yngre medelåldern till kvinna i medelåldern. Det är nu jag snart kan/ska kalla mig tant. Jag fyller 50 år. Nu träder snart den medelålders kvinnans alla problem in. Gråhårig har jag varit innan så det är inget nytt, tack o lov för färg på tub. Snart- idag eller om någon mådad träder jag in i klimakteriet. Svettningar, torra slemhinnor, nedsatt sexuell lust, rynkig torr hud  och benskörhet är vad man har att förvänta enligt damtidningarna.

Allt kommer tydligen att sjunka - rumpan,brösten och ögonlocken.Något inlägg i bh:n för att lyfta upp det lilla ynkliga som alltid varit ynkligt utan att jag brytt mig blir det inte. Kanske ska jagsatsa på en trosa a lá lyft upp/dra in och omfördela? Fast å andra sidan hamnar då arslet i nacken och jag får en valk där.


Är jag då olycklig för detta? Nej faktist inte, jag känner mig fortfarande som 30. Jag har många intressen, många vänner och någon gång i månaden är jag på någon form av fest eller annat trevligt .

Jag tränar mycket, äter sunt och har slutat röka så enligt gängse undersökningar ska leva till jag blir 80. Jag ska bli en tuff, häftig dam. När jag är 80 ska jag börja röka igen, alltid ha en box på pidestalen och gå i tajta jeans.

Jag har två välartade barn, de har aldrig slagit ner någon, är inte rasister, nyttjar inte droger och älskar säkert sin mamma, samt en välartad, hjälpsam, snäll, kärleksfull man som aldrig hör vad jag säger (man kan inte få allt). Kan man önska mer? Tja kanske när tiden lider ett litet litet lyft för att undvika att se ut som en ledsen cookerspaniel.

Summar summarium: mitt liv som medelålders kvinna ska nog bli bra det oxo.

 
 
Ingegerd

Ingegerd

30 december 2010 14:46

Ha, ha, du e för rolig du:) Allt det där känns som om det redan inträffat hos mig, även om jag inte fyllt 50 än!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

1 januari 2011 17:13

Ditt bästa inlägg hittills!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards