Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Låna lite

Av yvonne mollet-bengtsson - 13 januari 2011 16:41

hippie-dippy-thursday.gif picture

Tänkte låna lite tankar från min kollegas blogg. Tänkte på det här med ord. Vissa ord börjar man använda mer efter ett tag. Jag använder nu ord som jag aldrig skulle använt eller haft användning av för tio år sedan. Några av dem:

Kollega, åtgärd, framförhållning, maktfullkomlig galning, kontaminera m.m

Det har väl med ålder och yrke att göra. När jag jobbade som kock svor jag som en bortsbindare, mitt snällaste ord i vokabulären var nog satan i r-n där gick såsen åt helvete.

Min kära bloggkollega påpekade även att man skulle tänka på tre bra saker som hänt under dagen. Här kommer mina:

  • Ska ha ett skönt pass på gymmet om en stund
  • Hade färdig mat i frysen att ta till så slapp stå vid spisen i dag.
  • Min kollega ser så lycklig ut för han har blivit morfar igen.
  • Nina var på jobbet
  • Är glad för det snart är semester igen (det blev fyra och fler kanske det blir, dagen är inte slut ännu)

Jag skulle även kunna räkna upp en del dåliga saker men efter lite funderande kom jag på att vissa händelser och personer inte är mödan värd att spilla tid och tankar på. Som en kompis (vännina heter det vid min ålder tydligen) alltid säger: De får sitt med tiden och det stämmer faktist om man tänker efter.


I dag ringde en gullig farbror och undrade om även Båstad nu hade drabbats av fåglar som faller döda ner från skyn som i USA. Nja tror jag inte svarade jag. Jo sa han det ligger en död fågel längst med strandpromenaden och det brukar det inte göra. Hm en död fågel....


 
 
Ingegerd

Ingegerd

13 januari 2011 20:56

Härligt att inspirera dig:) Nä, du har så rätt, vissa personer är inte värt att ödsla sin energi på! Tänk positivt istället, det är nog vägen att gå! Från o med nu är vi positiva klubben:-)

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

yvonne mollet-bengtsson

13 januari 2011 21:20

Du, jag och den lilla nya får vara possitiva klubben.

 
Ingen bild

Nina

16 januari 2011 20:34

Åh va jag tycker om er!

yvonne mollet-bengtsson

17 januari 2011 19:41

Of course, vi är helt underbara och man kan inte annat än tycka om oss ha ha ha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards