Mollets snurriga värld

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Här är mitt liv

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 januari 2011 18:43

Sitter här med ett glas vin i handen och summerar mitt liv. Om ett dygn har jag levt mer än hälften av det . Vad har jag egentligen åstadkommit - något banbrytande som man kommer ihåg flera år efter mitt frånfälle? Nej absolut inte men jag har nog satt en stämpel hos några. En chef jag hade för många år sedan sa när jag slutade: dig, ditt glada skratt och sjuka humor kommer jag att minnas till min död.

Något bra har jag ändå gjort: satt 2 välartade, älskvärda goa pojkar till värden.

Ett är säkert,jag kommer inte att sitta gammal och gaggig på hemmet  och ångra att jag inte har gjort det jag vill för att jag varit för feg och lat. Jag började läsa på lunds universitet när jag var 42 (omöjligt sa många, du har inte gått på gymnasiet) och gick ut med toppbetyg, hoppade på ett mycket svårt jobb som jag inte kunde ett dyft om vid 43, har bott utomlands i 5 år, bott på lite olika platser och lärt känna många nya människor, haft mitt drömjobb som kock under många år m.m Det jag kan ångra är att jag inte fullföljde min konstnärliga ådra och fortsatt med akvarell och oljemålning. Men det är inte försent ännu, jag har minst 40 till på mig att ta upp det intresset. Och kom plötsligt på att jag minnsan ska ta upp min gamla hobby att sy kläder. Hjälp BigH, jag önskar mig en ny symaskin.

 Nej jag kan inte tycka annat än att jag har haft ett bra, gott, intressant liv och harså än. Visst har det varit många många många djupdyk men man har alltid kommit upp med näsan till slut tack vare många goda vänner. Så nu gäller......

LETS GO FOR MORE MADAM!!

 

Staratar vi med på Kastrup imorgon klockan 8

   

Yes, på kvällen dansar vi pjäxdans med denna mannen!

   

Jo nog ska BigH titta på dessa galanta joddlande damerna.

  

Nej en sådan här tårta vill jag verkligen inte ha, det ska vara en sachertårta.

     

 
 
Ingegerd

Ingegerd

28 januari 2011 23:57

Ha, ha vilken tårta:D En sån vill inte heller jag ha!

Hoppas du får en fantastiskt bra födelsedag o glöm aldrig att det var jag som övertalade de andra att kalla dig till intervju:D

Tusen kramar till bästa Yvonnen!

http://hovdamen.bloggplatsen.se

yvonne mollet-bengtsson

1 februari 2011 20:20

Ha ha nej det ska jag inte glömma, herregud det är 6 år sedan, 7 i år. Hoppas ni har det bra där i huset. Synd jag missade tårtorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av yvonne mollet-bengtsson - 12 juni 2011 12:50

Då är man i full gång och donar till 50 års festen nästa lördag. Tält ska hämtas, bröd bakas, kött stekas o marineras. Ska jag ha något nytt på buffén? Inköp av alkoholvaror gjordes förra helgen. Tänk det alkoholfria är nästan dyrare än alkoholen. ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 17 maj 2011 23:01

Host nys spott o fräs.   Jädrans skit att bli av med. I morgon är det full fräs mot vårutflykten men är jag lika dassig stannar jag hemma. Mina fina amplar håller på att blåsa all värdens väg. Nej det blir bara en massa upptradande här så jag går o l...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 maj 2011 18:57

När alla andra var förkyld i vintras stod jag pall. Men nu fick jag del av det goda, hela helgen har gått till host och nys. Nu har jag svårt att andas igen så det är väl ännu en lungsäcksinflamation på gång. Har hållt igång i trädgården ändå, med pa...

Av yvonne mollet-bengtsson - 28 april 2011 19:35

Äntligen är det sommar. Har gått en underbar kvällspromenad barfota i sanden längst med stranden. Det blir snabba middagar nu, tiden vill man tillbringa ute i det fria. F-n gasolen tog slut mitt i grillningen i måndags. Varför fyller man aldrig på i ...

Av yvonne mollet-bengtsson - 15 mars 2011 22:11


´Tänk vad saker kan få genomslagskraft. Häromdagen lekte jag lite på facebook och skapade en grupp som heter: vi som har kul på jobbet. Nästan alla nappade,kul. På fredag blir det afterwork med bad på kallis på skansen o sedan lite kul på sand...

Ovido - Quiz & Flashcards